Uszkodzenia korozyjne termostatów

Jeśli silnik zaczyna się gotować lub nie nagrzewa się, przyczyna tkwi zazwyczaj w obiegu chłodniczym. Obok pompy wodnej, chłodnicy i wentylatora termostat pełni bardzo ważną rolę, ponieważ najmniejszą usterkę można tu od razu zauważyć – na przykład korozję.

Może ona powstać między innymi w wyniku wlania nieprawidłowego dodatku do czynnika chłodniczego. Nie wszystkie dodatki można ze sobą mieszać. Ponadto mogą one uszkodzić nawet komponenty z aluminium. Negatywny wpływ może mieć również stosowanie zmineralizowanej wody z kranu, a wadliwy przewód uziemiający przyspiesza powstawanie uszkodzeń w wyniku elektrolizy.

Aby zapobiec tym błędom, do napełniania należy wykorzystywać tylko dodatki do czynnika chłodniczego zatwierdzone przez producenta. Należy przy tym zwrócić uwagę na odpowiednią proporcję czynnika chłodniczego i wody. Niektórzy producenci pojazdów zalecają tu dodatkowo stosowanie wody destylowanej. Należy zapewnić również wyrównanie potencjałów między silnikiem i karoserią – przewody uziemiające nie mogą wykazywać żadnych uszkodzeń.

WAŻNE! Płyn chłodniczy również ulega starzeniu! Regularna wymiana zapobiega zamuleniu obiegu chłodniczego. Należy obowiązkowo przestrzegać wytycznych producenta pojazdu!

About The Author

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *