Turbo Doktor – Hyundai H300 2.5 CRDI

PACJENT
Hyundai h300 2.5 crdi

PROBLEM
Brak mocy, luźny wirnik, głośna praca

DIAGNOZA
Po rozmontowaniu turbiny stwierdziliśmy, że większość rotujących elementów jest uszkodzona. Wałek pęknięty, łopatki koła kompresji połamane, łożyska i czopy wałka z głębokimi rysami. Przyczyna: brak wystarczającego smarowania.

Problem ten bardzo często pojawia się w tych typach silników. Koniecznie trzeba znaleźć przyczynę uszkodzenia turbiny przed montażem kolejnej. Jeśli nie usuniesz przyczyny awarii, wkrótce auto wróci do warsztat ze względu na problem z turbiną.

RADA
Przede wszystkim poprosiliśmy właściciela warsztatu aby sprawdził filtr miski olejowej. I w rzeczy samej, okazało się, że jest kompletnie zatkany. Logiczne, że przez zatkany filtr turbina nie mogła być smarowana. Ale na tym nie poprzestaliśmy, chcieliśmy wiedzieć dlaczego filtr miski został zatkany.

W tych typach silników, wtryskiwacze montowane są pod pokrywą zaworów. W przypadku kiedy wtryskiwacze zaczynają cieknąć, paliwo dostaje się do oleju. Druga kwestia, to zużyte miedziane podkładki wtryskiwaczy, mogą powodować przedostawanie się gazów wydechowych i zanieczyszczanie oleju. Oba te zjawiska powodują, że zwęglone cząstki oleju blokują filtr miski olejowej.

Mechanik był bardzo wdzięczny za kompletną diagnozę. Mógł teraz zagwarantować klientowi, że problem z uszkodzoną turbosprężarką został całkowicie rozwiązany.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *