Technologia Tenneco inteligentnych zawieszeń Monroe

Pierwsze zastosowania najnowszego systemu technologii zawieszeń CVSA2 w pojazdach typu SUV. Tenneco Inc. (NYSE: TEN), globalny dostawca produktów i systemów osiągów jezdnych i ochrony powietrza, ogłosił dzisiaj, że linia pojazdów SUV klasy G firmy Mercedes-Benz będzie wyposażona w adaptacyjne i regulowane układy tłumienia drgań z zastosowaniem Ciągle Zmiennej Semi-Aktywnej (CVSA2) technologii zawieszeń Tenneco z zakresu inteligentnych zawieszeń marki Monroe®. Technologia CVSA2 będzie standardowym wyposażeniem pojazdu SUV Mercedes-AMG G 63 i będzie też oferowana jako opcja w modelach G350d i G500. Są to pierwsze pojazdy typu SUV wykorzystujące technologię Tenneco CVSA2.


CVSA2 to semi-aktywna technologia zawieszeń zaprojektowana na bazie lekkiego amortyzatora obejmującego dwa zewnętrznie zamontowane zawory elektro-hydrauliczne, które niezależnie kontrolują tłumienie drgać w zakresie ściskania i odboju. Technologia ta umożliwia elastyczny zakres dostrojenia pomiędzy minimalnym a maksymalnym poziomem tłumienia drgań, co z kolei zapewnia wyższy poziom komfortu, przemieszczania i stabilności. Początkowo były one zaprojektowane do stosowania w samochodach sportowych o wysokich osiągach, a najnowsza generacja technologii CVSA2 została zaadaptowana do zastosowań w pojazdach typu SUV. Moduły narożne CVSA2 mają zintegrowane jarzma aluminiowe i mogą być instalowane z sprężynami zwojowymi (jak w przypadku pojazdów klasy G) lub z sprężynami pneumatycznymi.
„Nasze badania preferencji klientów w połączeniu z wzrastającą popularnością naszego zakresu produktów Monroe Intelligent Suspension potwierdzają rosnące zapotrzebowanie na zaawansowane rozwiązania zawieszeń w licznych segmentach pojazdów”, mówi Martin Hendricks, prezes ds. osiągów jezdnych w ramach firmy Tenneco. „jako jedna z naszych najbardziej zaawansowanych ofert, najnowsza generacja naszej technologii CVSA2 łączy w sobie potwierdzone zalety zachowania się pojazdu na drodze, niezrównane zdolności jazdy terenowej i zaawansowane możliwości regulacji komfortu jazdy w pojazdach typu SUV”.

About The Author

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *